Zrození projektu botas 66 classic


Jak projekt vznikl

Projekt1

Projekt botas classic 66 vznikl na základě školního zadání prof. Rostislava Vaňka, kdy studenti ateliéru Grafický design a vizuální komunikace měli za úkol navrhnout libovolnou sportovní obuv.

Dva z nich (Jan Kloss a Jakub Korouš) se však rozhodli nevytvářet fiktivní produkt, nýbrž na příkladu všeobecně známého a dokonce i teoretiky designu uznávaného klasického, původně nohejbalového modelu boty od společnosti Botas ukázat, do jaké míry může být i pro takto zavedenou firmu přínosné spolupracovat s grafickým designérem v užším kontaktu, než ho použít pouze jako nástroj reklamní činnosti. Sám se stává do jisté míry i návrhářem a ve spolupráci s modelovým oddělením firmy realizuje své vize. Tím se do společnosti může dostat nový pohled a hlavně zajistit to, že veškerá produkce spolu s obalovým systémem, reklamou či v neposlední řadě třeba obchodními prostory působí silným uceleným dojmem budujícím jednoznačně vizuální styl daného produktu a společnosti jako celku.

Po následném zkontaktování a vstřícném kroku od společnosti Botas se studentům naskytla jedinečná příležitost ukázat celý proces v praxi a ne pouze tak, jak tomu bylo doposud, na akademické půdě.

Když zadáte do internetového vyhledávače heslo botasky, objeví se vám spousta legračních odkazů typu „prodám botasky značky Puma“. Společnosti BOTAS se podařil husarský kousek, o kterém marketingoví specialisté sní. Stejně jako matonka, tranzit nebo lux daly jméno výrobku.

 Retro66-small Projekt3